Mi lehet az a "tĂz tĂ©nyezĹ‘" ami a gyerekkorban törtĂ©nt,Ă©s olyan traumát okoz,ami állandĂł hatással van a jelenben is.? MátĂ© Gábor rövid videĂłja van a kĂ©p alatt. "Saját maguk szĂĽksĂ©gleteit elhanyagolták,azok nem mondtak nemet a világ elvárásaira ..."
Párkapcsolati interpretáció
"SzerencsĂ©re rendelkezĂ©sre áll már egy olyan kategorizáciĂłs rendszer, amely 16 párkapcsolati tĂpust kĂĽlönböztet meg, melyekbe nagy valĂłszĂnűsĂ©ggel a pár besorolhatĂł, ami a globális kĂ©pet tekintve máris informatĂv, ennek ismeretĂ©ben pedig cĂ©lzottabban mĂ©lyĂĽlhetĂĽnk el az eltĂ©rĂ©sek rĂ©szleteiben. (A számĂtĂłgĂ©pes Ă©rtĂ©kelĹ‘ program egyĂ©bkĂ©nt kĂ©pes elvĂ©gezni helyettĂĽnk ezt a besorolást.)"
30 elhunyt elĹ‘adĂł Ă©s szĂnĂ©sz Ă©lĹ‘ben a szĂnpadon
Egy másik videó erről a csatornáról
ami mentális problémákkal küzdő
hĂressĂ©gekrĹ‘l szĂłl:
A legalsĂł videĂł,videĂł alatti szövegĂ©nek lefordĂtott leĂrása:
"GyengesĂ©g, agresszivitás, beszĂ©dpatolĂłgia, 1995, 13 percGyengesĂ©g (enyhe mentális retardáciĂł)(a latin debilis szĂłbĂłl - gyenge, gyenge) erre az enyhe szellemi retardáciĂłra a legkevĂ©sbĂ© jellemzĹ‘ a szellemi fejletlensĂ©g. A legyengĂĽlĂ©ssel járĂł oligofrĂ©nek fĹ‘ jellemzĹ‘je az összetett fogalmak kidolgozásának kĂ©pessĂ©gĂ©nek elvesztĂ©se. Ez sĂ©rti a komplex általánosĂtások lehetĹ‘sĂ©gĂ©t, megakadályozza az absztrakt gondolkodás kialakulását. Kifejezetten leegyszerűsĂtett gondolkodás uralkodik a betegekben, aminek következtĂ©ben nehezen Ă©rtik meg az egĂ©sz szituáciĂłt, mint egĂ©szet, az esemĂ©nyeknek csak a kĂĽlsĹ‘ oldala ragad meg, belsĹ‘ lĂ©nyegĂĽk a megĂ©rtĂ©shez hozzáfĂ©rhetetlen. TermĂ©szetesen mindez megnehezĂti a társadalmi környezethez valĂł alkalmazkodást, gátolja az egyĂ©n növekedĂ©sĂ©t.
Tekintettel arra, hogy a mechanikai emlĂ©kezet nem szenved, a hĂĽlyĂ©k tanulhatnak az iskolában, bár az anyag beolvadása nehĂ©zkes, hosszĂş ideig tart. A legnehezebben elsajátĂthatĂł tantárgyak a matematika Ă©s a fizika. Mivel a hĂĽlyĂ©knek nincs saját kreatĂv potenciáljuk, megprĂłbálják átvenni azt, amit másoktĂłl hallanak - nĂ©zeteiket, megnyilvánulásaikat, beszĂ©dben ismert mintákat használnak, kellĹ‘ tehetetlensĂ©ggel ragaszkodnak egy állásponthoz. Egyesek mĂ©g arra is hajlamosak, hogy tanĂtsanak másokat, beszĂ©ljenek arrĂłl, amit Ĺ‘k maguk sem Ă©rtenek pontosan („szalonbolondok”). A finom helyzetelemzĂ©s kĂ©pessĂ©gĂ©nek hiánya, a tĂ©nyek enyhe elgyengĂĽlĂ©ssel törtĂ©nĹ‘ általánosĂtása mellett ezek a szemĂ©lyek jĂłl el tudnak navigálni egy hĂ©tköznapi konkrĂ©t helyzetben, jĂł gyakorlati tudatosságot, esetenkĂ©nt ravaszságot Ă©s találĂ©konyságot mutatnak.
A primitĂv kĂ©sztetĂ©sek gyakran felveszik bennĂĽk a gátlástalanság jellegĂ©t (meztelen szexualitás, tĂĽzet gyĂşjtani stb.).A hĂĽlyĂ©k, valamint az imbecilusok fĹ‘ szemĂ©lyisĂ©gjegyei meghatározhatják jellemĂĽket jĂłindulatĂşnak, ragaszkodĂłnak, barátságosnak, vagy Ă©ppen ellenkezĹ‘leg, agresszĂvnek, makacssággal, rosszindulattal, bizalmatlansággal. A motoros kĂ©szsĂ©gek is eltĂ©rĹ‘ek lehetnek, egyeseknĂ©l a viselkedĂ©s ingerlĂ©kenysĂ© válik, mĂg másokra a letargia, inaktivitás a jellemzĹ‘.Vigotszkij szerint: a beszĂ©det mindig a gondolkodással egyĂĽtt zavarják (Vigotszkij „Gondolkodás Ă©s beszĂ©d”). Gyakran a beszĂ©dbĹ‘l megtudhatjuk, hogyan beszĂ©l az ember, milyen világosan Ă©pĂti fel gondolatait.Tűnjön ki a pszichiátriábĂłl:Az asszociáciĂłs folyamat zavarai (ez egy olyan gondolkodásmĂłd, amely a cĂ©ltudatosságárĂłl, harmĂłniájárĂłl, mozgĂ©konyságárĂłl beszĂ©l).A gondolkodás tartalma a fogalmi apparátus (következtetĂ©sek stb.).Az asszociáciĂłs folyamat zavaraiKözĂ©jĂĽk tartozik a gondolkodásmĂłd számos megsĂ©rtĂ©se, ami tempĂłváltásban, mobilitásban, harmĂłniában Ă©s cĂ©ltudatosságban nyilvánul meg. A következĹ‘ klinikai jelensĂ©geket kĂĽlönböztetjĂĽk meg:
1. Az elsĹ‘ jelensĂ©g a felgyorsult gondolkodás. JellemzĹ‘je a kialakulĂł asszociáciĂłk bĹ‘sĂ©ge Ă©s gyorsasága, miközben felĂĽletessĂ©gĂĽk könnyen elvonhatĂł bármely tĂ©mátĂłl (bármilyen asszociáciĂł a következĹ‘ asszociáciĂłhoz vezet), a beszĂ©d következetlennĂ© válik (Ăşn. „ugrálás”), a beszĂ©lgetĹ‘partner bármilyen megjegyzĂ©se az asszociáciĂłk Ăşj folyamát idĂ©zi elĹ‘, Ă©s a beszĂ©d nyomást szerez (a beszĂ©d sebessĂ©ge Ă©s nyomása).
2. Mindig van valami ellentĂ©te a lassĂş gondolkodás. LassĂş, egyszĂłtagĂş beszĂ©dben kifejezve. Nincsenek rĂ©szletes magyarázatok Ă©s meghatározások. Az egyesĂĽletek szegĂ©nysĂ©ge. Ha valamilyen „összetett” kĂ©rdĂ©st teszel fel („Hogy hĂvnak Ă©s hogyan kerĂĽltĂ©l ide?”), akkor nehĂ©z megĂ©rteni az összetett kĂ©rdĂ©seket. BeszĂ©dĂĽk lassĂş, asszociáciĂłszegĂ©ny. NĂ©ha a betegek azt a benyomást keltik, hogy hĂĽlyĂ©bbek lettek, mivel Ĺ‘k maguk is megĂ©rtik, hogy valami rosszat mondanak, de ez nem Ăgy van. Ez a depressziĂłra jellemzĹ‘, Ă©s egy átmenetileg visszafordĂthatĂł szindrĂłma, amely ennek a fázisnak a vĂ©gĂ©n elmĂşlik, Ă©s kritika merĂĽl fel.
3. A kĂłros alaposság (vagy viszkozitás) a gondolkodás merevsĂ©gĂ©ben nyilvánul meg. Az alapos beteg nemcsak lassan, szavakat vonva beszĂ©l, hanem nagyon bĹ‘beszĂ©dűen is.4. Az okoskodás a bĹ‘beszĂ©dűsĂ©gben is megnyilvánul, de a gondolkodás itt minden fĂłkuszt veszĂt.5. A zavar vagy skizofázia a nagyon hosszĂş stádiumĂş skizofrĂ©niában szenvedĹ‘ betegekre is jellemzĹ‘.
6. Az inkoherencia vagy összefĂĽggĂ©stelensĂ©g az egĂ©sz gondolkodási folyamat durva szĂ©tesĂ©se. A nyelvtani szerkezet itt már megtört. Nincsenek teljes mondatok.7. BeszĂ©dsztereotĂpiák. Ez mindig szerves Ă©s a gondolkodás elszegĂ©nyedĂ©se.8. A gondolatok beáramlását a fejen átszáguldĂł kaotikus, a beteg számára fájdalmas gondolatfolyam állapota fejezi ki, amely rendszerint roham formájában jelentkezik.9. Gondolkodási megszakĂtások, megállás, gondolkodás blokkolása.
10. Autisztikus gondolkodás (ebben az összefüggésben az "autistát" a valóságtól való elszakadásként használják). Elszigetelve, a valóságtól való elszigeteltségben fejeződik ki.11. A szimbolikus gondolkodás itt általában gondolkodásunk jellemzően tele van neologizmusokkal és kitalált szavakkal"
(Nem változtattam a Google FordĂtĂł leĂrásán,hogy rejtvĂ©nyesebb legyen)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése